MSM MOŃKI przyspiesza
115 % – taki wzrost sprzedaży w 2010 roku zanotowała Moniecka Spółdzielnia Mleczarska w Mońkach. Większe wpływy wynikają między innymi ze stałej modernizacji produkcji i wprowadzeniu nowości.
115 % – taki wzrost sprzedaży w 2010 roku zanotowała Moniecka Spółdzielnia Mleczarska w Mońkach. Większe wpływy wynikają między innymi ze stałej modernizacji produkcji i wprowadzeniu nowości.
W ubiegłym roku firma zanotowała przychód przekraczający 174 mln zł – to o 20 % więcej niż w roku 2009. Wzrost przychodów i zwiększenie sprzedaży MSM MOŃKI związane są między innymi z uruchomieniem działu konfekcjonowania i wprowadzeniem na rynek serów w plasterkach, w opakowaniach typu „otwórz-zamknij”. Poszerzenie oferty MSM MOŃKI o nowy asortyment to wyjście naprzeciw potrzebom konsumenta. Obecnie sery konfekcjonowane są najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem naszej sprzedaży – wyjaśnia Krzysztof Doliński, Dyrektor Handlowy MSM MOŃKI.
Wzrost sprzedaży wynika również z lepszej koniunktury na rynku i rosnącego popytu na sery dojrzewające. W roku 2010 segment serów żółtych zanotował drugi pod względem wartości wzrost. Jak podaje The Nielsen Company, w okresie od lutego 2010 do stycznia 2011 sprzedaż w tym sektorze wyniosła ponad 1,5 mld zł. W handlu detalicznym, w którym skoncentrowana jest sprzedaż serów żółtych zanotowano 4,2-procentowy wzrost wolumenu.
Ciągła modernizacja i unowocześnianie parku maszynowego przedkłada się na jakość naszych wyrobów, a co za tym idzie na wzrost sprzedaży – mówi Krzysztof Doliński. Prócz nowej linii produkcyjnej do plastrowania serów i nowoczesnego zespołu suszarniczego, w 2010 roku uruchomiono również proszkownię, przystosowaną do produkcji Koncentratu Białek Serwatkowych. Dobrze tolerowane przez organizm białka serwatkowe znajdują zastosowanie w przemyśle farmaceutycznym i produkcji odżywek dla sportowców. Na rok 2011 Spółdzielnia zaplanowała szereg nowych inwestycji, na które przeznaczy ok. 15 mln złotych. W tym roku zamierzamy dokończyć działania rozpoczęte w roku 2010, a także wdrożyć nowe rozwiązania. Planujemy między innymi modernizację linii do wstępnej obróbki mleka, a także unowocześnienie procesu pakowania – informuje K. Doliński. Tego lata firma szykuje również pewne nowości produktowe.