Ogólnopolski Program Promocyjny

MSM w Mońkach zdobyła prestiżowy certyfikat Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego "Doceń polskie" oraz tytuł TOP PRODUKT za Ser topiony kremowy. Wyróżnienie to jednoznacznie określa polskie pochodzenie żywności, potwierdza jednocześnie wysoką jakość nagrodzonego produktu. Godło "Doceń polskie" jest nadawane przez ekspertów, na podstawie oceny wyrobu. Honorowym patronem programu jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
 
Ser topiony z Moniek wyróżniony po raz drugi przez ekspertów programu ''Doceń polskie''

Ogólnopolski Program Promocyjny "Doceń polskie" jest realizowany od 2011 roku. Jego celem jest promowanie artykułów spożywczych najwyższej jakości oraz ich wytwórców. W przedsięwzięciu mogą uczestniczyć producenci, których wyroby posiadają tzw. polski akcent wyrażający związek żywności z naszym krajem.

Produkty spożywcze spełniające to kryterium są oceniane podczas specjalnych audytów organizowanych cztery razy w roku. Przeprowadzona ostatnio, dwunasta z kolei, certyfikacja  żywności odbyła się 30 kwietnia w Krakowie.

Tego dnia pięcioosobowa Loża Ekspertów oceniła wszystkie zgłoszone wyroby i wyróżniła te z nich, które cechują się doskonałym smakiem, odpowiednim wyglądem oraz ceną adekwatną do jakości. Każdy ekspert za poszczególny aspekt (smak, wygląd i stosunek jakości produktu do ceny) przyznaje punkty w skali 1-10.

Certyfikat programu otrzymują wyłącznie te artykuły żywnościowe, które zdobędą od Loży Ekspertów wysokie noty. Wyroby z maksymalną liczba punktów otrzymują także tytuł TOP PRODUKT.

W gronie uhonorowanych  producentów znalazła się m.in. Moniecka Spółdzielnia Mleczarska w Mońkach. Ser topiony kremowy tego producenta otrzymał certyfikat "Doceń polskie", eksperci przyznali mu także tytuł TOP PRODUKT.

Co ważne, wyrób ten został uhonorowany godłem promocyjnym już drugi raz. Znak promocyjny nadawany jest na czas określony (24 miesiące). Po jego upływie producent, który nadal chce korzystać z certyfikatu programu jest zobowiązany dostarczyć wyrób do ponownej oceny.

Po raz pierwszy ser wyróżniono podczas V audytu zorganizowanego w ramach programu ''Doceń polskie''. Noty przyznane przez ekspertów trakcie XII certyfikacji potwierdzają, że mimo upływu czasu producent sera utrzymał wysoką jakość.

O randze godła promocyjnego ''Doceń polskie" świadczy nie tylko honorowy patronat, którym Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi objął program. Ogromne znaczenie ma fakt, iż certyfikaty przyznawane są na podstawie oceny żywności dokonywanej przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w branży spożywczej. Przewodniczącym pięcioosobowej Loży Ekspertów jest Mirek Drewniak, mistrz kuchni, współzałożyciel i członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni. W Loży zasiada również przedstawiciel Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Godło "Doceń polskie" jednoznacznie potwierdza, że nagrodzony nim produkt został wyprodukowany w Polsce, z rodzimych składników lub na podstawie tradycyjnej receptury.
Jednak przede wszystkim, to najlepsza rekomendacja dla konsumentów szukających sprawdzonej żywności najwyższej jakości - wskazówka, że wyrób z certyfikatem został pozytywnie oceniony przez niezależnych specjalistów.

Ogólnopolski Program Promocyjny "Doceń polskie"
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl

Celem programu "Doceń polskie" jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu "Doceń polskie" zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.

Twórca programu "Doceń polskie" jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem projektu jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.